Apple mape sada triput instaliranije od Google mapa

Popularnost Apple mapa je viša nego ikad prije – iPhone i iPad korisnici sada Appleovu aplikaciju koriste čak tri puta češće od one Googleove.  Aplikacija broji više od 5 milijardi korištenja svaki tjedan.

shutterstock_185073608-930x620 Apple od izlaska aplikacije 2012. neprestano radi na poboljšanjima kako bi zamijenila Google mape kao zadane aplikacije na iOS uređajima. Dobiva na popularnosti još od samog izlaska, usprkos kritikama oko brojnih grešaka kod početne verzije. Početno lansiranje na tržište je bilo toliko loše da je tadašnji direktor Applea dao ostavku nakon što se odbio javno ispričati – izvršni direktor Tim Cook morao je to napraviti umjesto njega.

Danas, nakon više godina, izgleda da postoji svjetlo na kraju Appleovog tunela.

Prema izvještaju AP-a, Apple sada prima podatke s više od 3.000 izvora za poslovne oglase, promet i druge informacije. Uz povećan promet, Apple šalje timove kako bi što bolje mapirali ulaze u podzemne željeznice  i znakove. To rezultira preciznijim pješačkim smjerovima jer se pojedine stanice mogu protezati unedogled pa središnje točke koje neke usluge koriste ne moraju nužno biti i najbliže. Apple je također počeo slati i vozila sa senzorima za mapiranje cesta, slične onima koje Google koristi duži niz godina.

Pa zašto onda aplikacija dobiva na popularnosti među korisnicima?

Postoji nekoliko faktora koji joj u tome pomažu, a djelomično ima i veze s činjenicom da većina iPhone i iPad korisnika želi samo osnovne funkcije i da uređaj radi bez da im zadaje glavobolje. Zbog toga instaliranje konkurentne aplikacije poput Google mapa vjerojatno nije među njihovim prioritetima – pa čak ni predmet razmišljanja.

Kad takvi korisnici pitaju Siri upute ili otvore lokaciju u Safariju ili Mailu, ne smeta im da te podatke učitavaju Apple mape. Ne znaju čak ni da njihova mogućnost biranja zadane aplikacije mapiranja u iOS-u (nešto čime su Android korisnici razmaženi (iako Apple mape nisu dostupne za Android)) ni ne postoji.

Pitanje koje se postavlja je radi li se više o pružanju konkurentne prednosti za Apple ili o  praktičnosti za korisnike. Naravno, gotovo je nemoguće protiviti se odgovoru – čak i da niste skeptični. Apple ovdje dobiva ogromnu konkurentnu prednost.

No sve dok god vaga drži ravnotežu tako da se “praktičnost” sretne s korisničkim iskustvom barem jednako dobrim kao kod konkurenata (u ovom slučaju Google mape), Apple nema razloga za strah. Iako im je možda i trebalo više vremena, Apple tim i dalje zaslužuje pohvale na novoj, poboljšanoj verziji aplikacije.

Oglasi
Ovaj unos je objavljen u aplikacije za iPhone, Apple, Apple Maps, ipad, iPhone i označen sa , , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.